„Goodyear“ sutiko parduoti „Dunlop“ prekės ženklą bendrovei „Sumitomo Rubber Industries“ už 701 mln. dolerių

„Goodyear“ sutiko parduoti „Dunlop“ prekės ženklą bendrovei „Sumitomo Rubber Industries“ už 701 mln. dolerių

14.01.2025
Ilgai lauktas pardavimas „paspartina“ JAV padangų gamintojo „Goodyear Forward“ transformacijos planą.
„Goodyear“ sutiko parduoti savo ‚Dunlop‘ padangų prekės ženklą bendrovei ‚Sumitomo Rubber Industries‘, sudarydama 701 mln. dolerių vertės sandorį. Pagal galutinį susitarimą SRI bus perduoti „prekės ženklai ir nematerialusis turtas, reikalingas prekės ženklo vartojimo, komercinių ir kitų specializuotų padangų verslui Europoje, Šiaurės Amerikoje ir Okeanijoje vykdyti, taip pat tam tikra susijusi intelektinė nuosavybė“. Sandorio sąlygos gana sudėtingos, įskaitant pereinamojo laikotarpio susitarimą Europoje, kuris galios penkerius metus, ir tiesioginę licenciją „Goodyear“ naudoti „Dunlop“ prekių ženklus komercinių transporto priemonių padangoms. Be to, „Goodyear“ išlaikys teises į „Dunlop“ prekių ženklus, skirtus naudoti motociklų padangoms Europoje ir Okeanijoje. „Goodyear“ tikisi, kad sandoris bus užbaigtas iki 2025 m. vidurio, jei jį patvirtins reguliavimo institucijos ir bus įvykdytos kitos įprastos sandorio užbaigimo ir konsultacinės sąlygos.
Apie „Dunlop“ prekės ženklo pardavimą buvo daug diskutuojama nuo tada, kai bendrovė paskelbė apie strateginę šio prekės ženklo peržiūrą, kuri yra „Goodyear Forward“ transformacijos plano dalis, nors spekuliacijos apie padangų prekės ženklo ateitį tęsiasi nuo tada, kai buvo įsigyta ir integruota „Cooper Tire“, kuri papildė jau ir taip perpildytą asortimentą naujais prekės ženklais. Bendrovės pertvarkymo plane, kurį paskatino 2023 m. gegužės mėn. akcininko „Elliott Investment Management“ „atviras laiškas“, „Dunlop“ prekės ženklas įvardytas kaip viena iš trijų verslo sričių, kurioms bendrovė ieškos „strateginių alternatyvų“. Kartu su cheminėmis medžiagomis ir visureigių padangomis, dėl kurių pardavimo bendrovei „Yokohama Rubber Co.“ už 0,9 mlrd. JAV dolerių buvo susitarta 2024 m. liepos mėn., „Goodyear“ norėjo pritraukti daugiau kaip 2 mlrd. dolerių; „Dunlop“ pardavimas atnešė šiek tiek daugiau nei trečdalį šios sumos, atitinkančios 2023 m. lapkričio mėn. vertinimą.
Išsami informacija apie susitarimą
„Goodyear“ išsamiai išdėstė ‚Dunlop‘ įsigijimo iš SRI sąlygas savo pranešime apie pardavimą. SRI sumokės „apie 701 mln. JAV dolerių“ už „“Dunlop„ prekės ženklo perdavimą atitinkamuose geografiniuose regionuose, ‚pereinamąjį mokestį‘, skirtą ‚Dunlop‘ prekės ženklo perdavimui SRI, ir ‚Dunlop‘ padangų atsargų pirkimą“. SRI įsigytas prekės ženklas ir intelektinė nuosavybė vertinami 526 mln. Papildomas pereinamojo laikotarpio mokestis - 105 mln. dolerių, kuris bus skirtas „Dunlop“ klientų perdavimui SRI, įskaitant planavimo, platinimo ir logistikos paramą per ateinančius penkerius metus. Galiausiai SRI sumokės apie 70 mln. JAV dolerių už esamas „Dunlop“ atsargas, tačiau ši suma gali būti patvirtinta pardavimo proceso metu, todėl paskelbta apytikslė bendra pardavimo suma.
Svarbus etapas
„Goodyear“ generalinis direktorius ir prezidentas Markas Stiuartas (Mark Stewart) apibūdino pardavimą ‚Dunlop‘ kaip ‚dar vieną svarbų etapą‘ ‚Goodyear Forward‘ transformacijos plane. Jis sakė: „Mes optimizuojame savo portfelį ir mažiname įsiskolinimą, kad užtikrintume tvarų ir reikšmingą akcininkų vertės didėjimą. Šis sandoris ne tik užtikrina didelę grąžą mūsų akcininkams, bet ir leidžia „Goodyear“ sutelkti dėmesį į mūsų pagrindinių prekės ženklų plėtrą.“
„Mūsų komanda ėmėsi visapusiško proceso, siekdama maksimaliai padidinti „Goodyear“ vertę parduodant „Dunlop“ prekės ženklą, ir esame labai patenkinti rezultatais“, - sakė Cristina Zamarro, vykdomoji viceprezidentė ir vyriausioji finansininkė. „Ketiname glaudžiai bendradarbiauti su SRI, kad užtikrintume sklandų „Dunlop“ prekės ženklo klientų perėjimą.“